26 nov 2014
Het belang van goede monitoring ontgaat Sea World
Sea World is een bedrijf van Blackstone Group. Sea World heeft 11 themaparken die verspreid zijn over de Verenigde Staten.
Het belang van een goede monitoring mag echt niet onderschat worden. Externe evoluties (gezondheidshype) en gebeurtenissen kunnen de positionering van uw merk in het hoofd van uw publieksgroepen veranderen. Anders kan dit grote gevolgen hebben op de (financiƫle) resultaten van bedrijven.
Dit is momenteel het probleem van Sea World. Hun imago is zwaar aangetast sinds dat CNN een documentaire heeft uitgezonden. De documentaire 'Blackfish' vertelt de geschiedenis van orka's die leven in gevangenschap. In 2010 werd Dawn Branceau, trainer bij Sea World, gedood door orka Tilikum. Deze orka werd ook al genoemd bij de dood van twee andere mensen. 'Blackfish' wijt dit aan de veel te kleine oppervlakte die de orka's er hebben in vergelijking met hun natuurlijke habitat waar ze zo van houden.
Deze documentaire wekte het medelijden en de aandacht van vele dierenliefhebbers op. Het imago van SeaWorld is zwaar aangetast door de documentaire.
"The company’s stock is down 33% since the theme-park operator admitted last Wednesday that attendance at its flagship San Diego sea park had slowed in the second quarter as a result of the documentary.
Loud-spoken activists such as PETA have been calling on SeaWorld SEAS, -0.59% to release the killer whales from captivity. Legislation is now being proposed in California to study the impact of captivity on large marine animals and whether they should be released." (2014)
Bron: http://www.marketwatch.com/story/7-companies-hurt-by-bad-publicity-2014-08-18
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten