19 okt 2014
Challenge - Graindor
Graindor is een merk van Colruyt. Sinds 1937 brandt Colruyt zelf koffie op traditionele wijze.
Waarom kopen niet alle koffiedrinkers de gemalen koffie van Graindor?
Koffie is nog steeds erg populair, maar gemalen koffie heeft zijn beste tijd gehad.
Sinds de komst van koffiepads (bv van Senseo) is het maken van koffie veel gemakkelijker.
Gemalen koffie is niet zo gemakkelijk te doseren. Waarom zou je nog een hele thermos koffie maken als je met één druk op de knop precies één mooi, gedoseerde tas koffie kan krijgen dankzij de pads?
Graindor lijdt hier onder, samen met andere merken die gemalen koffie verkopen.
De challenge is om deze drempel weg te nemen.
Plan A: Gemalen koffie terug hip maken.
Plan B: Gemalen koffie gebruiksvriendelijker maken (innoveren).
Plan C: Geen gemalen koffie meer verkopen.
Ik zou kiezen voor een combinatie van plan A en plan B.
Plan B zouden we kunnen uitvoeren door een nieuw soort koffiezetapparaat uit te vinden onder naam van Graindor (dit is uiteraard een grote investering). Het koffiezetapparaat zou bestaan uit een vernuft systeem waarbij je af en toe het bidon water en het bidon met gemalen koffie (uiteraard van Graindor) moet bijvullen. Als je een tasje koffie wilt drinken kan je op het apparaat aangeven hoeveel tassen (1/2/3..) of 'volledig vol'. Zo is het ongebruiksvriendelijke imago van gemalen koffie (in vergelijking met pads) opgelost!
Hieronder zie je hoe dit er min of meer zou uitzien (heel simpel en eenvoudig voorgesteld).
Door dit te doen wordt plan A ook werkelijkheid. Deze ingrijpende innovatie van Graindor zorgt voor een hipper imago. Bovendien kan Graindor het oorspronkelijke 'nadeel' van gemalen koffie (grote porties) toch omdraaien als een voordeel. Maak van koffie een sociaal gebeuren met familie of vrienden.
SHARE!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten